Now Reading:
MARMELED | Jellylamp by Semiki
Full Article 3 minutes read

MARMELED | Jellylamp by Semiki

Marmeled is a table lamp for the room lighting.
Powered by batteries, wireless and without switches,it simply lights up by inverting the lamp. It can be used both indoors and outdoors, it´s perfect to color to your dinner and your parties.
It is available in six bright colors and it´s a great idea for a fun and original gift.

The JELLYLAMP PROJECT

JellyLamp founded in 2010 as a self-test design made ​​entirely by hand in Italy by the duo Semiki to experiment a design that was able to be funny, ironic, that would surprise lightly. JellyLamp is a line of lamps that finds new ways of using not traditionally materials used in lighting. The skills and creativity of the designers are used to make ornaments marked with an alternative and unusual design.

Project by Semiki

Info & contact: Laura Menichelli and Gianluca Ruocco Guadagno

jellylamp_image

JellyLamp is then a interpretation of design began ​​in Italy as a small-scale research in the world of self-made. Thanks to the success of Marmeled has quickly turned into a broader project that aims to satisfy the strong desire to express their own aesthetic and design philosophy in the Italian design scene.

MARMELED – Jellylamp by Semiki from MUVIMO on Vimeo.

Piccola, colorata e geniale: è Marmeled, primo risultato del Progetto Jellylamp, lampade dal design originale che uniscono alla luminosità dei led la trasparenza e le infinite potenzialità delle gelatine. Un’idea diSemiki, alias Laura Menichelli e Gianluca Ruocco Guadagno, duo di giovani designer veneziani il cui credo è la progettazione indipendente e accessibile.

Marmeled è una lampada ma ha tutto l’aspetto di un barattolo di marmellata, ed è su questa somiglianza che gioca la sua divertente identità. Il gel colorato infatti non nasconde pezzi di frutta bensì led ad alta luminosità alimentati a batterie che illuminano la gelatina dai toni golosi delle caramelle alla frutta, diffondendo una luce adatta a ogni ambiente. Dulcis in fundo, nessun interruttore da premere: grazie a un innovativo sistema di accensione, basta capovolgere la lampada per attivarla e colorare una festa all’aperto o al chiuso, una cena fra amici o il comodino per un momento di relax.

Un brevetto e una tecnologia tutti italiani, così come è all’insegna del totale made in Italy anche la produzione: le componenti elettriche infatti sono realizzate dalla Elgad di Pordenone, in Friuli Venezia Giulia, mentre il gel è fornito dalla Lormin di Marghera, vicino a Venezia.

[via]

Input your search keywords and press Enter.