Now Reading:
Indoor Google Maps
Full Article 2 minutes read

Indoor Google Maps

Get lost in airports? I have at many :) Google Maps 6.0 for Android adds a feature that people bewildered by navigation in unfamiliar large indoor places like airports and shopping malls: Indoor maps. Cooool!

Google Maps for Android can now try to tell you what floor you are on and how to get to another location with the structure. Detailed floor plans are displayed when indoor map data is available for the structure.

The list of locations with indoor maps is available here:

Indoor Maps availability.

And this is an example inside an IKEA store…

 

Google Maps lancia una nuova funzione nella versione 6.0 per Android, ossia la mappatura di luoghi pubblici in interni, come centri commerciali e aeroporti. Utile per chi è generalmente capace di perdersi in questi labirintici non-luoghi e per chi va di fretta e vuole arrivare immediatamente a destinazione.

È ancora in fase beta e per il momento sono stati mappati solamente aeroporti e stazioni statunitensi e giapponesi e locali di catene come Ikea o Macy’s. Dagli Stati Uniti è possibile già da ora anche caricare la mappa di un luogo di pubblico interesse, (che non sia naturalmente coperto da segreto di stato) e utilizzare anche in interni l’opzione Latitude.

[ via ]

Input your search keywords and press Enter.