24h Week Month

CityVision magazine

17.11.2011 | Architecture, Design
cityvision-magazine

CityVision magazine is the first free press about contemporary architecture, edited and printed in Rome. The magazine is an important means of spreading the culture of architecture dedicated to students, architects, designers, engineers and being a free press, distributed for free, it is able to reach various types of readers.

CityVision magazine is in fact a multidisciplinary project that goes from architecture to achieving and analyzing similar worlds such as art, music, design, illustration and photography.

Why a paper free press about contemporary architecture?

There are many free presses in the Italian publishing world: from art, fashion to contemporary culture, but non of them are bound or strictly connected to architecture. CityVision magazine gives everyone the possibility to become acquainted with the contemporary architectural culture and in a moment where digital reality is expanding its field of action, creating an “analogical” product, printed and materially concrete is the strong point for a real diffusion of the culture. In order to overcome the ephimerality of digital creations, it’s important to give readers a physical object, to touch and browse every time they want, something they can read on the bus or take with on a journey.

CityVision magazine is a printed free press, but is also available online in order to check the contents and understand which issue is closer to the kind of research the reader is looking for and allows those who are not able to find a physical copy, to read and enjoy the culture produced by our contributors and editors.

Why in Rome?

Rome, city of historical architectonic culture has opened herself during the last few years to the contemporary, it’s the ideal field to develop a project/workshop that looks to the future and research, both Italian and international.

CityVision becomes the first architectural magazine, printed and published in Rome, a new possible editorial center in this field.

Why support CityVision magazine?

To allow the magazine to continue its work and grow more, reaching more readers both in Italy and abroad, to give the opportunity to our contributors to research more in depth, to print more copies per issue, to increase the distribution points and to expand the family and the interdisciplinarity.

CityVision magazine è il primo free press di architettura contemporanea, edito e stampato a Roma. La rivista è un importante mezzo di diffusione della cultura architettonica dedicato a studenti, architetti, designer, ingegneri ed essendo un free press distribuito gratuitamente è in grado di raggiungere qualsiasi target di lettori.

CityVision magazine è infatti un progetto multidisciplinare che parte dall’architettura per arrivare ad analizzare mondi affini come quelli dell’arte, della musica, dell’illustrazione, del design e della fotografia.

Perché un free press cartaceo di architettura?

Esistono numerosi free press nel panorama editoriale italiano che vanno dall’arte, alla moda fino alla cultura contemporanea, ma nessuno di questi è legato o tratta di architettura in modo approfondito.

CityVision magazine dà la possibilità a chiunque di poter avvicinare e conoscere la cultura architettonica contemporanea e in un momento in cui, in ogni campo, il digitale sta espandendo sempre più il suo campo d’azione, realizzare un prodotto “analogico”, stampato e materialmente concreto è il punto di forza per la diffusione reale della cultura. Dare ai lettori un oggetto fisico, da “toccare con mano”, da sfogliare e consultare in ogni momento, da leggere in autobus o da portare con sè in un viaggio, è importante per superare l’effimero del digitale.

CityVision magazine è un free press stampato, ma consultabile allo stesso tempo online per poterne valutare i contenuti, capire quale issue è più vicina al tipo di ricerca che il lettore sta cercando e permettere, a chi non fosse in grado di reperirlo fisicamente, di poter comunque leggere e usufruire della cultura prodotta dai nostri contributor e dalla redazione.

Perché a Roma?

Roma, città della cultura architettonica storica che negli ultimi anni si è aperta verso il contemporaneo, è il campo ideale dove sviluppare un progetto/laboratorio che guarda al futuro e alle ricerche non solo italiane.

CityVision magazine diventa così la prima rivista di architettura stampata ed edita a Roma, un nuovo possibile centro per l’editoria di settore.

Perchè supportare CityVision magazine?

Per permettere alla rivista di continuare nel suo lavoro e crescere maggiormente, raggiungendo così sempre più lettori sia in Italia che all’estero, per dare la possibilità ai nostri contributor di fare ricerche sempre più approfondite, per stampare un maggior numero di copie per numero, per aumentare i punti di distribuzione e per allargare la famiglia e l’interdisciplinarità.